Usein kysyttyä
Täältä löydät vastauksen useimmin kysyttyihin kysymyksiin. Voit myös kysyä neuvoa vaurioajoneuvomyynnista puhelinnumerosta 020 690 007 tai sähköpostilla [email protected].
Miten saan rekisteröintikatsastuksessa vaadittavat vauriokuvat?
Lähetä sähköpostilla katsastusaseman tai katsastajan sähköpostiosoite vähintään vuorokautta ennen rekisteröintikatsastusta osoitteeseen [email protected]. Mainitse viestissä ajoneuvon rekisteritunnus. Katsastaja vaatii saada kuvat suoraan meiltä. Lähetämme kuvat kopiona myös ostajan sähköpostiin.
Miksi tuote näkyy varattuna eikä sitä voi ostaa?
Tuote näkyy muille käyttäjille varattuna kun yksi käyttäjä on ostamassa tuotetta. Varauksella pyritään estämään saman kohteen myyminen useampaan kertaan. Kohde on varattuna käyttäjälle kolme minuuttia, jonka jälkeen se palautuu ostettavaksi jos sitä ei makseta.
Onko kaikki vauriot ilmoitettu myynti-ilmoituksessa?
Vauriokuvaus on vain suppea selvitys tuotteen vaurioista ja se on usein keskittynyt vahingossa syntyneisiin, lunastukseen johtaneisiin vaurioihin.
Myymämme tuotteet ovat käytettyjä ja niissä voi olla muutakin vaurioita ja kulumaa. Emme esimerkiksi tarkasta ja ilmoita erikseen tuulilasien kuntoa, joten tuulilasissa voi olla halkeamia, kiveniskemiä, kulumaa tai muita vaurioita.
En ole saanut varmennetta. Miten saan siirrettyä ajoneuvon omiin nimiini?
Valitettavasti emme pysty hakemaan korjattavaksi myytäville rekisteröidyille ajoneuvoille varmennetta, sillä niille lisätään Traficomin järjestelmään vire-tiedot, jotka estävät varmenteen käytön. Ajoneuvoille tehdään Traficomille luovutusilmoitus, joten ajoneuvon omistusoikeuden muutos onnistuu katsastuskonttorilla.
Kuinka pääsen ostamaan kohteita verkkokaupasta?
Voidakseen ostaa kohteita verkkokaupasta, tulee rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi. Rekisteröinnin yhteydessä tulee tehdä vahva tunnistautuminen. Käyttäjän tulee olla kirjautuneena verkkokauppaan ostaessaan kohteen tai asettaessaan sille hintavahdin.
Voiko kohteesta jättää tarjousta?
Miksi maksettava summa on suurempi kuin kohteen hinta?
Kohteen oston yhteydessä ostajalta veloitetaan palvelumaksu, joka lisätään kohteen hintaan. Ostaja näkee lopullisen hinnan ennen kaupan vahvistamista ja maksupalveluun siirtymistä. Palvelumaksua ei palauteta kaupanpurun yhteydessä.
Miksi kohteen myynti-ilmoituksessa ilmoitetaan, ettei ajoneuvossa ole avaimia?
Mikäli Suomen Vahinkotarkastus SVT Oy ei ole kohdetta myyntiin laittaessa saanut varmuutta siitä, onko siihen avaimia, myynti-ilmoituksen kohdassa ”Autossa avaimia” ilmoitetaan, ettei kohteeseen ole avaimia. Kaikki avaimet jotka ovat SVT:n hallussa lähetetään ostajalle luovutusasiakirjojen mukana.
Saako myytävänä olevaan tuotteeseen käydä tutustumassa ennen kaupan tekoa?
Myytävään tuotteeseen ei ole mahdollista käydä tutustumassa etukäteen.
Myytävästä ajoneuvosta puuttuu radio/vara-avaimet/toiset renkaat/huoltokansio. Mistä tavarat on mahdollista saada?
Suomen Vahinkotarkastus SVT Oy ilmoittaa tuotteen myynti-ilmoituksessa, mitä sen varusteisiin kuuluu. Kaikki tuotteeseen kuuluvat varusteet sekä avaimet toimitetaan ostajalle, mikäli ne ovat Suomen Vahinkotarkastus SVT Oy:n hallussa. Mikäli havaitset puutteen, ota yhteyttä Suomen Vahinkotarkastus SVT Oy:hyn, arkisin kello 8-16 välillä. Myynnin puhelinnumero on 020 690 007.
Voiko ajoneuvosta tehdä tarjouksia puhelimitse?
Suomen Vahinkotarkastus SVT Oy ei ota ostotarjouksia vastaan puhelimitse. Kaikki ostot tulee tehdä verkkokaupan kautta.
Miten voin muuttaa käyttäjätietojani?
Käyttäjätietoja voi muuttaa omien asetusten kautta. Käyttäjä voi muuttaa ainoastaan osoitetietonsa ja puhelinnumeronsa. Muiden tietojen muuttaminen vaatii uuden tunnistautumisen.
Voiko yksityisasiakas ostaa ajoneuvon purettavaksi?
Suomen Vahinkotarkastus SVT Oy myy purettavaksi tai paalattavaksi määriteltyjä ajoneuvoja vain Suomen Autokierrätys Oy:n sopimuskumppaneille. Verkkokaupan purkamotunnusten rekisteröinti vaatii SVT:n hyväksynnän.
Olen rekisteröitynyt purkamona, mutta en voi ostaa purkuautoja?
Lähetä SVT:lle sähköpostia osoitteeseen [email protected] jossa kerrot yrityksesi y-tunnuksen ja ilmoitat että yrityksesi on Suomen Autokierrätys Oy sopimuskumppani. SVT aktivoi purkuautojen osto-oikeuden, minkä jälkeen purkuautot ovat ostettavissa tunnuksillasi.
Kuinka paikkaansa pitävä korjauskustannuslaskelma on?
Korjauskustannuslaskelma SVT Oy:n verkkokaupassa on arvio vahingon määrästä ja todelliset kustannukset saattavat poiketa arvioidusta. Kustannusarvio voi olla tehty pelkkien kuvien perusteella, ilman ajoneuvon tarkempaa tutkimista. Tällöin tämä menettely on ollut riittävä täyttämään ajoneuvon vakuutusturvaan verrattavan korjauksen kannattamattomuuden. Ajoneuvon ostajan on tiedostettava, että kustannusarvio on suuntaa antava ja voi poiketa merkittävästi kohteen vaurioista ja valituista korjausmenetelmistä johtuen. Uusissa korirakenteissa on myös huomioitava valmistajan ohjeet.